0 212 230 9009 / egitim(at)biymed.com

uyarlanabilir birleşik kültür (adaptive corporate culture) Nedir? Ne demektir?

0

uyarlanabilir birleşik kültür (adaptive corporate culture) Nedir? Ne Demektir?

uyarlanabilir birleşik kültür (adaptive corporate culture) Nedir? Ne Demektir?, Devamlı değişen müşteri fırsatlarının olduğu bir rekabet ortamında kâr elde edebilecek şekilde devam etme yeteneğine sahip olan kurumlar. (Goldman, Nagel ve Preiss, 1995).

Satınalma ve Merchandising terimleri olarak kullanılan uyarlanabilir birleşik kültür (adaptive corporate culture) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı Devamlı değişen müşteri fırsatlarının olduğu bir rekabet ortamında kâr elde edebilecek şekilde devam etme yeteneğine sahip olan kurumlar. (Goldman, Nagel ve Preiss, 1995).

uyarlanabilir birleşik kültür (adaptive corporate culture) sözlük anlamı Devamlı değişen müşteri fırsatlarının olduğu bir rekabet ortamında kâr elde edebilecek şekilde devam etme yeteneğine sahip olan kurumlar. (Goldman, Nagel ve Preiss, 1995).

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

ürün gamı planlaması (assortment planning) Belirli bir zamanda hazır olacak şekilde yapılan seçimlerin aralıklarını belirleme süreci.

çift rakamla biten dolar bazında fiyatlandırmalar (even-dollar endings) Fiyatlarda çift rakamlı ücretler kullanan bir fiyatlandırma sistemi; bu fiyatlandırma sistemi hazır giyimde genel olarak daha iyi, geçiş ve tasarım malları için kullanılır.

karşılaştırmalı değerlendirmeler (benchmarks) Karşılaştırma noktaları; başarı seviyelerinin göstergeleri.

öneri satışı (suggestion selling) İlişkili ürünler ve diğer mallar ile şatısın genişletilmesi.

satış döneminin sonlarına doğru sunulan indirim (late-selling-period discount) İmalatçının malzemeye yatırım yapmış olduğu durumlarda üretimi ve malların satışını uzatmak için kullanılan indirim.

tezgah numunesi (counter sample) Kontraktör tarafından yapılan prototip kıyafetin bir kopyası.

model stok (model stock) Ürün gamı faktörlerine göre ürün gamında yer alan mallar için yapılan plan; ürün gamında her bir ürün gamı faktöründen ne kadar yer alacağını belirler.

kariyer (career) Bir kişinin hayatında iş ile ilgili kişisel olarak algılanan tecrübeler ve etkinliklerle alakalı tavır ve davranışlar dizisi (Hall, 1976).

satılan malların maliyeti (cost of goods sold) Firmanın satılan malı elde etmek ya da üretmek için ödediği para miktarıdır. (satışa hazır mal maliyeti eksi geriye kalan envanterin maliyet değeri).

alışveriş yapan kişinin niyetleri (shopper?s intentions) Alışveriş ziyaretinin amacı ile bağlantılıdır; ürün çeşidi ile bağlantılıdır ve üç şekli vardır: akılda belirli bir şey olması, akılda genel bir şey olması ve akılda herhangi bir şey olmaması (Song & Kunz, 1996).

ürün gamı boyutları (assortment dimensions) Geleneksel olarak kullanılan terimler ürün gamı genişliği ve derinliğidir; ölçülebilir ürün gamı boyutları arasında ürün gamı faktörleri, stok tutma birimleri (SKU), hacim ve ürün gamı çeşitlilikleri vardır.

Satınalma Eğitimi

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.