0 212 230 9009 / egitim(at)biymed.com

yeniliğin yayılması teorisi (theory of diffusion of innovation) Nedir? Ne demektir?

0

yeniliğin yayılması teorisi (theory of diffusion of innovation) Nedir? Ne Demektir?

yeniliğin yayılması teorisi (theory of diffusion of innovation) Nedir? Ne Demektir?, Yenilik sürecini giriş ve uygulama olmak üzere iki ardışık kısma ayıran kurum içerisindeki yenilik benimseme model süreci (Rogers, 1983).

Satınalma ve Merchandising terimleri olarak kullanılan yeniliğin yayılması teorisi (theory of diffusion of innovation) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı Yenilik sürecini giriş ve uygulama olmak üzere iki ardışık kısma ayıran kurum içerisindeki yenilik benimseme model süreci (Rogers, 1983).

yeniliğin yayılması teorisi (theory of diffusion of innovation) sözlük anlamı Yenilik sürecini giriş ve uygulama olmak üzere iki ardışık kısma ayıran kurum içerisindeki yenilik benimseme model süreci (Rogers, 1983).

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

mal grupları (merchandise groups) Müşterinin bakış açısından birbirinin yerine geçebilecek ürünler; fonksiyon olarak, satış dönemi olarak ve fiyat olarak benzerlik gösteren ürünler.

Dünya Çapında Güvenilir Hazır Giyim Üretimi (Worldwide Responsible Apparel Production-WRAP) Şimdilerde Amerikan Hazır Giyim ve Ayakkabı Derneği olarak adlandırılan Amerikan Hazır Giyim İmalatçıları Derneği, dünyanın her tarafında kabul edilmiş olan uyulacak kuralları gösteren bir tüzük ve üretim imkanlarının onaylanması sistemi ortaya koyan diye bir sertifika programı.

küreselleşme (globalization) Ticari bakış açısı ile küreselleşme dünyadaki çeşitli yerleri pazar ve/veya mal üretmek ya da elde etmek için kaynak olarak görmektir.

planlanmış maliyet (planned cost) İmalatçı tarafından verilen toptan satış fiyatı ile ya da ürün geliştiricileri tarafından belirlenen fiyat.

nakit indirimi (cash discount) İmzalanan kontratta belirlenen zamanda faturanın ödenmesini teşvik etmek için faturalanmış maliyet üzerinden yapılan indirim.

sabit ürünler (staple goods) Merchandising çevrimi süresince devamlı olarak talep alan sınıflandırmalar; talep zamana bağlı değildir.

finans bölgesi (finance constituency) Hazır Giyim Firmasının Davranış Teorisine göre firmanın altı dahili bölgesinden birisi; daha önce yapılan işlerin kârlılığını değerlendirir ve gelecekte yapılacak işler için amaçlar belirler.

maliyet (cost) Malları ya da hizmeti alabilmek için verilen değer; bir ürüne sahip olabilmek için yatırılan miktar.

Madde 807/Bölüm 9802 (Item 807/Chapter 9802) Ürünlerin ABD?de tasarlanıp ve kesilmesine, ihraç edilerek yabancı bir ülkede dikilmesine ve sonra da sadece katma değer üzerinden belirlenen gümrük vergileri ile ithal edilmesine olanak sağlayan ABD gümrük vergisi programındaki özel bir madde.

temel ürünler (basic goods) Bir merchandising çevriminden bir sonraki çevrime kadar tarzlarında çok az değişiklik geçiren sınıflandırmalar.

SKU (SKU) Stok tutma birimi.

Satınalma Eğitimi

Share.

Leave A Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.