Depo Eğitimi

yoğun değişim geçiren ürünler (change-intensive products) Nedir? Ne demektir?

0

yoğun değişim geçiren ürünler (change-intensive products) Nedir? Ne Demektir?

yoğun değişim geçiren ürünler (change-intensive products) Nedir? Ne Demektir?, Moda ve sezonsal etkiler nedeniyle çok sık değişiklik geçiren ürünler.

Satınalma ve Merchandising terimleri olarak kullanılan yoğun değişim geçiren ürünler (change-intensive products) nedir? ne demektir? veya ne anlama geliyor? sorularının cevabı Moda ve sezonsal etkiler nedeniyle çok sık değişiklik geçiren ürünler.

yoğun değişim geçiren ürünler (change-intensive products) sözlük anlamı Moda ve sezonsal etkiler nedeniyle çok sık değişiklik geçiren ürünler.

Sitemizde yer alan lojistik terimleri

teknoloji (technology) Bilimsel yada diğer bilginin pratik işlere insan ve kurumları, yaşayan şeyler ve makineleri içeren düzenli sistemler tarafından uygulanması (Pacey, 1983, syf. 6).

Dünya Ticaret Organizasyonu (World Trade Organization-WTO) Asıl amacı ticari bariyerleri azaltarak uluslar arası ticareti artırmak olan GATT?nin yerini alan dünya çapındaki ticari düzenleme organizasyonu.

Giysi Alım Anlaşması (Garment purchase agreement-GPA) Belirlenmiş miktardaki bir malı anlaşılan fiyattan, belirlenmiş zaman dilimi içerisinde ve belirlenmiş şart ve koşullarda satın almak için hazırlanan yasal sözleşme.

maliyet, sigorta ve nakliye (cost, insurance, freight-CIF) Nakliye koşulu; mal gönderilir gönderilmez mülkiyet el değiştirir; faturalanmış maliyete mal maliyeti, sigorta ve nakliye de dahildir.

algısal harita (perceptual map) Kavramlar arası ilişkilerin iki boyutlu diyagramı.

hızlı yanıt yenileme sistemleri (quick response replenishment systems) Mümkün olan en kısa sipariş ara zamanı ile müşteri odaklı tekrar verilecek siparişlerin planlanma ve verilme süreçleri, gerekli durumlarda elleçleme (handling), sevkıyat, teslimat, dağıtım işlemleri ve malın sergilenmesi süreci.

firmanın dahili bölgeleri (internal constituencies of the firm) Hazır Giyim Firmasının Davranış Teorisine (Kunz, 1995) göre, firma içindeki uzmanlaşma alanları.

kariyer (career) Bir kişinin hayatında iş ile ilgili kişisel olarak algılanan tecrübeler ve etkinliklerle alakalı tavır ve davranışlar dizisi (Hall, 1976).

üretim odaklı (production-driven) Pazar talebini çok fazla göz önünde bulundurmadan, uygun ve verimli bir şekilde üretilebilen mal yapmak.

tarz oluşturma (styling) Bir ürünün tipik ve ayırt edici görünüşü; aynı çeşit diğer ürünlerden farklı kılan özelliklerin kombinasyonu.

ürün faydaları (product benefits) Ürünün müşteri için neler yapabileceği.

Satınalma Eğitimi

Share.

Leave A Reply